header

Vergeet niet te bewegen terwijl u werkt

Werkt u op kantoor en brengt u het grootste deel van de dag zittend door? Dan is afwisseling in uw houding van levensbelang. U voorkomt niet alleen klachten, u zult zich ook merkbaar beter voelen.

Meer dan sporten

Dat we moeten bewegen en sporten om gezond te blijven, weet iedereen. Maar wie een zittend beroep heeft, kan meer bewegen dan een uur sporten per week. De hele dag door kunt u meer bewegen dan u denkt. Als u onze 10 kleine bewegingstips volgt. Een Olympische conditie zult u er niet meteen mee krijgen. Maar wel een goede gezondheid. En wat is belangrijker?

10 bewegingstips voor op kantoor

  • 1. Neem enkele keren per uur een micropauze. Langer dan 20 of 30 seconden hoeven die niet te duren. Leun achteruit en kijk eens rond. Sta eens recht of loop even naar het raam en terug.
  • 2. Neem in de voor j en de namiddag een kleine pauze van 10 minuten. Ga koffie halen. Sta even te praten met een collega. Doe een opruimwerkje. Kortom: doe even iets anders dan zitten.
  • 3. Mailen of bellen naar een collega enkele bureaus verder? Sta liever recht en loop naar uw collega toe.
  • 4. Kom met de fiets of te voet naar het werk. Komt u met het openbaar vervoer? Stap dan eens een halte eerder af en wandel het laatste stukje. U zult zien dat u mentaal frisser aan de dag begint.
  • 5. Gebruik de trap in plaats van de lift. U zult ineens merken hoe fit u werkelijk bent.
  • 6. Middagpauze is beweegpauze. Ga te voet een broodje halen. Of loop met uw lunchpakket naar het park. Zelfs als het miezert, kan een blokje om uw gedachten verzetten. Genoeg om met een frisse geest opnieuw te beginnen.
  • 7. Zoek een sportcollega waarmee u ’s middags samen kunt squashen of fitnessen. U zult merken dat u samen langer volhoudt dan wanneer het initiatief steeds weer van uzelf moet komen.
  • 8. Masseer uw nek, schouders en armen.
  • 9. Koop een powerball, gripmaster of ander knijptoestel om uw handspieren en onderarmen te oefenen. Leg ze binnen handbereik op uw bureau. U zult merken dat u ze tijdens een telefoontje automatisch vastpakt. En waarom ook geen kleine halter?
  • 10. Vergeet ook uw mentale beweging niet. Bezoek tijdens de lunch een tentoonstelling. Luister naar uw favoriete muziek terwijl u een ommetje doet.

Links in volgorde van verschijnen: http://www.beweegmaatje.nl/index.cfm?act=tips.details

http://www.vacature.com/carriere/office jaerobics jontstress jhelemaal j3 jminuten

http://www.afvallen jweblog.nl/korte joefeningen jom jfit jen jalert jte jblijven jop jkantoor/