header

Bic balpennen - Merk in de kijkerBruneau

Weinig merknamen genieten de eer om uit te groeien tot een zelfstandig naamwoord. Bic is er daar zeker eentje van. Veel mensen vragen niet naar een balpen, maar naar ‘een Bic’. Het verhaal van dit Franse merk is dan ook een succesverhaal dat in de bedrijfsgeschiedenis zijn gelijke nauwelijks kent. Nog steeds maakt en verkoopt Bic elke dag wereldwijd ongeveer 24 miljoen producten. Het beursgenoteerd bedrijf is zo de nummer één in de sector van de ballpoint pennen.

In het Frankrijk van vlak na de Tweede Wereldoorlog kocht in 1945 een man genaamd Marcel Bich, die productiemanager was geweest bij een inktbedrijf, samen met zijn partner Edouard Buffard een bedrijf buiten Parijs. De beide partners begonnen samen aan de commercialisatie van pennen, op de eerste plaats vulpennen.

Op dat moment bevond de balpen zich nog in de ontwikkelingsfase, maar alles wees er op dat dit product een grote toekomst tegemoet ging. Bich besefte dat zich hier een unieke kans voordeed en stortte zich op de productie van balpennen. De eerste pennen kwamen in december 1950 op de markt. Het begrip Bic raakte snel ingeburgerd. Uiteraard werd Marcel Bich vergeven dat hij zijn eigen naam aan de pen had gelinkt.

Het bedrijf Bic is snel gegroeid, waarbij al in de eerste jaren van het bestaan het aanbod aan producten werd uitgebreid. Sinds 1950 heeft ‘ de Bic’ de schrijfgewoonten van miljoenen mensen op een ingrijpende wijze veranderd. Bic is inmiddels een begrip geworden in de kantoorwereld.

Een kantoorspecialist als JM Bruneau heeft uiteraard een groot aanbod aan Bic-producten in huis, dit vanwege hun betrouwbare kwaliteit en hun praktische toepasbaarheid. Bij JM Bruneau vindt u de volgende Bic producten:

Het aanbod aan Bic-producten is inderdaad zeer uitgebreid. Wij bij JM Bruneau kunnen u echter moeiteloos wegwijs maken in de wereld van Bic. Wie meer informatie wil over Bic’s, kan dus bij JM Bruneau terecht. Aarzel niet ons te contacteren voor meer informatie over dit succesproduct.