header

Probleemloos verhuizen naar uw nieuwe kantoren

Uw bedrijf heeft verhuisplannen. Of het nu gaat om de verhuis van één van de afdelingen van uw organisatie naar een andere etage of u met het hele bedrijf naar een nieuwe locatie gaat, de werking van uw bedrijf mag zo minimaal mogelijk verstoord worden. Neem daarom een professionele verhuisfirma bij de hand die er voor zorgt dat u onmiddellijk op uw nieuwe locatie kan verder werken.

Een strikte planning is noodzakelijk

U hebt uw nieuw kantoor gevonden en contractueel vastgelegd. Nu kan u de verhuis beginnen plannen. De verhuisfirma van uw keuze komt bij u langs om het totale pakket van te verhuizen zaken op te meten. Hij moet ook uw nieuwe werkplaats kennen om de verhuis in goede banen te leiden.

Enkele zaken die de verhuizer voor u zal regelen:

  • Het opmeten van het totaalpakket aan kantoormeubilair, dossiers en archieven, ITC-materiaal, drankautomaten, elektrische apparaten…
  • Nummering en etikettering van de onderdelen van toestellen en meubilair. Dit doet hij best in samenspraak met uw verantwoordelijken.
  • Demonteren en monteren van het kantoormeubilair. Ervaren meubelmonteurs kennen de specifieke eigenschappen van de verschillende merken kantoormeubilair. Zo worden er geen fouten of brokken gemaakt bij de (de)montage.
  • Indien nodig regelen zij het parkeerverbod bij de plaatselijke gemeente -of politiediensten.
  • De verlaten kantoren en gebouwen worden opgeruimd en ook voorzien van vuilcontainers voor afval.

Degelijk inpakmateriaal is onmisbaar.

Heel belangrijk bij het verhuisproces is dat u het juiste inpak- en beschermingsmateriaal gebruikt:

Het gebouw dat u verlaat dient ook in de beste staat achtergelaten worden. Daarom moet de verhuisfirma ook de juiste bescherming gebruiken voor vensterbanken, liften en gangen. Wie niets aan het toeval wil overlaten, kan ook een verzekering afsluiten aangaande de voorschriften voor veiligheid en orde.

Een belangrijk onderdeel van een bedrijfsverhuis is de verhuis van de ICT-infrastructuur. Maak vooraf goede afspraken met uw verhuisfirma over het loskoppelen,transporteren en aankoppelen van

Maar ook voor de inrichting van de nieuwe werkplekken, met eventueel nieuwe ICT-voorzieningen, moet de verhuisfirma u een prima garantie kunnen geven.

Checklist

Onderstaande checklist kan een handige hulpmiddel zijn:

  • Huur opzeggen.
  • Maak tijdig afspraken met uw internetprovider en telefoonmaatschappij.
  • Vraag een plattegrond van uw nieuwe locatie.
  • Gas, water- en elektriciteitslevering opzeggen op oude locatie.
  • Gas, water- en elektriciteitslevering aanvragen op het nieuwe adres
  • Afspraken maken voor het opmeten van de meterstanden.
  • Voldoende verhuisdozen en inpakmateriaal bestellen.
  • Afspraak sleuteloverdracht oude en nieuwe werkplaats.
  • Huidige leveranciers op de hoogte brengen van uw nieuwe leveringsadres.
  • Bij het postkantoor aanvraag regelen zodat briefwisseling automatisch naar het nieuwe adres wordt doorgezonden.